honungs te;S eeeukk

sitter just nu i min säng och dricker varmt te med honung i och lyssnar på musik. jag verkligen hatar te, men alla säger att det är jätte bra för halsen om man är sjuk.. så jag försöker få i mig det nu haha! jag orkar verkligen inte ligga hemma nu när jag har lov;P

hittad detta på internet;
Honung är nyttigt, det blir lite varmt och kan lindra hostan. Det lugnar ner slemhinnorna och luftrören. Honung kan vara värt att prova som ett alternativ. Men det finns inga underverk mot hosta, den läker ut vad man än gör såvida barnet inte har astma.

En tesked honung i varmt vatten kan bli en riktig dunderkur när barnet är förkylt. Man ska dock inte ge honung till barn yngre än ett år eftersom det finns en liten risk att de kan drabbas av spädbarnsbotulism, en mycket allvarlig förgiftning orsakad av bakterien Clostridium Botulinum som bildar ett livsfarligt toxin. Många tror att man ska koka honungsvattenvatten precis som te. Faktum är att lägger du i honung i vatten som är varmare än 40 grader förstörs de nyttiga ämnena i honungen och därmed försvinner verkan. Vill man ha honung i är det bättre att du låter vattnet svalna lite först.


bra att veta om man blir förskyld någon mer gång;)



pussaaar!
Emelie AbrahamssonY 

Kommentarer
Postat av: daniella♥

uuuuusch!!! de e så sjukt äckligt :S



sv: ne för det va skiiiiiiiiit fint !!! ne det ska du inte

2010-04-06 @ 17:36:20
URL: http://daaannniiih.blogg.se/
Postat av: daniella♥

sv: jooo jag vet :( uuusch inte trevligt "/

hiihhihi tack (a) haha men du får ta o shoppa gärnet när du e frisk :D <33

2010-04-07 @ 12:01:11
URL: http://daaannniiih.blogg.se/
Postat av: daniella♥

sv: hahaha klart som faan att du ska ;D hiihi <3

2010-04-07 @ 12:07:05
URL: http://daaannniiih.blogg.se/

Lägg din fina kommentar här: ♥

Namn:
Kom ihåg mig? ♥

E-postadress:♥ (publiceras ej)

URL/Bloggadress:♥

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0